I was on a sailing trip


«Την Αθηνά την πήρανε σ’ ένα καράβι μούτσο.
Έλα, έλα, σ’ ένα καράβι μούτσο…»

Nana moutsos

Έκανα βέβαια και το μηχανικό γιατί δεν μπορείτε να φανταστείτε τι ασυντήρητες σκατομηχανές έχουν τα ενοικιαζόμενα ιστιοπλοϊκά. Φτάσαμε μέχρι τη Μύκονο. Δεν τα καταφέραμε να διασχίσουμε το πέλαγος μέχρι την Ικαρία. Μείναμε περιμένοντας μάταια σε ένα λιμανάκι που λέγεται Ερινός. Εκεί είχε παρά πολύ ωραία αγκάθια.

Κύματα του μελτεμιού στο δρόμο για Ικαρία - φωτογραφία παρμένη από τα ξάρτια του ιστιοπλοϊκού

Ποτέ δεν περάσαμε στο ανατολικό Αιγαίο γιατί το μελτέμι δεν σταμάταγε με τίποτα.

 Meltemi waves on the way to Ikaria - Shot taken from the rigging

Αντί για τη δική μου ιστορία λοιπόν κι εφόσον ξέρετε Αγγλικά διαβάστε το παρακάτω απόσπασμα ημερολογίου του ιστιοπλοϊκού Gone Native. Έχουν αυτή τη καταπληκτική φωτογραφία του πυραμιδοειδούς νεφελώματος και της μαύρης ανήσυχης θάλασσας του επερχόμενου μελτεμιού… Ένα αληθινό «ΙΤ»

___________________________________________________

by Capts. Dave and Desiree
08/31/2006, Ikaria, the Eastern Sporades – Greece

.

Pyramid cloud over the Icarian Sea

.

We had been fortunate with our sailing travels thus far. We had closely followed the weather, no matter how short a passage. We either had checked the forecast at a marina or the internet, but most recently we have come to depend on downloading weather reports from our single sideband radio.
We had decided to move from Mikonos to the islands of the eastern Sporades. The weather report we had downloaded said we would have winds from the northwest, about 7-15 knots (Force 3-4). From our anchorage, we left under power as there was very little wind. Truthfully, there was not a breath of wind outside the harbor.
We finished breakfast, dishes were washed, and schoolwork was under way. Suddenly, the wind picked up. We put the sails up, and for some reason Dave said to put in a double reef. The winds were at 20 knots. The wind steadily was increasing. We seemed also to get quite an additional wind effect from the island, a katabatic wind coming down the mountains of the island. When the winds exceeded 35 knots, we felt we should put in a third reef. The problem was, our main sail was never rigged for a third reed. So McGiver (Dave) became creative once more.
The wind was really blowing now. Dave was up front near the mast and I was at the main halyard. The wind was so intense that words would be lost. With a look in the eye from Dave, I knew it was time to lower the sail. He then rigged the sail to a more manageable size. The boat was now easier to handle and less overpowered, and less likely to tear a sail. Our winds peaked at 44 knots, a Force 9. Hurricane winds are rated a Force 12. Dave steered the boat manually, rather than stressing the autopilot. A broken autopilot would be a real challenge to repair out here.
Our intention had been to sail further, but we anchored in the first safe haven off the island of Ikaria. We put out extra chain to weigh down the anchor in hopes of good holding. I snorkeled the anchor and it was perfectly set, ready to ride the wind. There were 40 knot gusts throughout the night. Although the boat rocked through the waves, we held our position well. It blew for 30 days and 30 nights….OK that’s an exaggeration… but it was 3 days before the wind settled to a brisk force 6 and we could continue on our way. Greek legend tells us of Icarus, who was trying to escape the island of Crete. He fabricated wings from feathers and wax, but then flew too close to the sun. The sun melted the wax and he crashed into the sea near here. Dave and I subscribe to the view of Rod Heikell, author of our «Greek Waters Pilot” book. He feels Icarus had his feathers blown off here near Ikaria, and the sun had nothing to do with it!
.

.
Monday October 8, 2007 – 02:24pm (EEST)
….

Comments

(13 total)

Ωχ, ωχ, ωχ! Το μοναδικόν της ζωής μου ταξίδιον με ιστιοφόρο μου άφησε τραύματα ανεπανόρθωτα. Με 9 μποφώρ (υποτίθεται το ταξίδι θα είχε προορισμό τη Σκιάθο ξεκινώντας από Καλαμάκι) ο καπετάνιος δεν καταλάβαινε Χριστό γιατί φουμάριζε χωρίς διακοπή, η φιλενάδα μου έγκυος και να ξερνοβολά, το άλιεν να προσπαθεί να κρατήσει ισορροπία στην καμπίνα καθισμένη χαμαί και μια να την πετάει στη μια γωνιά και μια στην άλλη… Το ταξίδι έληξε άδοξα στη Χαλκίδα, μια βδομάδα κουνιόμουν κι ένα μήνα είχα μελανιές.
Αλλά όταν είσαι αγρίμι είναι αλλιώς.

Monday October 8, 2007 – 01:10pm (PDT)

.
….

«Έλα, έλα, σ’ ένα καράβι μούτσο…» Με χαρακτηριστική άνεση βάζεις αυτή την εισαγωγή διότι για σένα δεν μπορεί να ισχύσει η σκωπτική συνέχεια του άσματος, «και βγήκε ένα σκυλόψαρο και του φαγε τον …»

Εντυπωσιακή φωτογραφία. Πραγματικά δεν μπορώ να την καταλάβω. Το πυραμιδοειδές μοιάζει με ράχη βουνού χωρίς πρόποδες. Σίγουρα πάντως είναι αληθινή φωτογραφία. Το νησάκι αριστερά στον ορίζοντα είναι το Χταπόδι στα ανοιχτά της Μυκόνου.

Αχ ρε Νανά, τι ομορφιές χάσαμε! γμτ μελτέμι μου!

Tuesday October 9, 2007 – 09:38am (EEST)

.
….

@ θεϊκή νύφη alien : Ευχαριστώ για το σχόλιο και το μοίρασμα της εμπειρίας. Νομίζω το δικό μου μυστικό επιβίωσης ήταν ότι «καρφώνομαι» με πρακτικά πράγματα. Π.χ. ανησυχούσα για τη μηχανή ή για το πως μαγειρεύεις μακαρονάδα όταν έχει φουρτούνα έξω και μέσα στη κατσαρόλα!
@ AKK : Τι χάσατε; Τι φοράνε τώρα δηλαδή στην Ικαρία; Κουκουλωθήκατε κιόλας με τις προβιές και κρυφτήκατε στα βουνά;
Όπως ξέρεις, σκατολογώ πολύ όταν βρίζω μηχανές (Ελληνικό cliché). Πρώτη φορά το έκανα γραπτά. Φαίνεται πως μ’ επηρέασε η ναυτουριά.

Tuesday October 9, 2007 – 09:41pm (EEST)

.
….

Αυτά τα ταξίδια όμως έχουν μοναδικές στιγμές ελευθερίας.

Wednesday October 10, 2007 – 08:13am (EDT)

.
….

Στάσου Ελίνα να βρω εκείνη τη φωτογραφία!

Wednesday October 10, 2007 – 10:34pm (EEST)

.
….

Αγρίμια κι αγριμάκια μου,
δεν είσαστε για μπάρκα…

Την θαλασσα την μαθαίνεις,την κατακτάς με τα χρόνια, αλλά πάντα πρέπει να σέβεσαι την δυναμή της.
Ως εμπειρία ελπιζω να ήταν αν μη τι άλλο διδακτική.
Να ξέρεις τα ιστιοφόρα μπορούν να πλεύσουν με κάθε καιρό (θεωρητικά), το πληρωμα όμως, μπορεί?
Καλή συνέχεια αν σε τσίμπησε το μικρόβιο.

Friday October 12, 2007 – 07:03pm (CEST)

.
….

Εκείνο που με τσίμπησε σίγουρα ήταν η μοναξιά κι η γυμνή ελευθερία στο πέλαγο!

sailing

Monday October 15, 2007 – 11:37am (EEST)

.
….

Τι ωραία ιστορία! πάντα μου άρεσαν οι θαλασσινές περιπέτειες! Το πρώτο μου μπράτσο ήταν από τη Σαντορίνι στην Αστυπάλαια, πλαγιοδρομία, απόλαυση. Στην επιστροφή μας πιάσαν τα μποφόρια και οι φουρτούνες, αλλά εκείνο το κολπάκι στη Σχοινούσα ήταν η ανταμοιβή μας κι αυτό που είπες, «η μοναξιά κι η γυμνή ελευθερία» 😉

Να κατακτήσεις τη θάλασσα?

Πω πω, τι ύβρις!

υ.γ. τι ωραία φωτογραφία!

Friday October 19, 2007 – 03:16am (EEST)

.
….

Γουάου! Καταπληκτική η φωτογραφία στο σχόλιο! 🙂  🙂
Καλά τα λέει ο Yann!s. Γι’ αυτό κι εγώ που μου αρέσουν οι κατακτήσεις, παράτησα τη θάλασσα εδώ και χρόνια. Στη θάλασσα αδύνατον να φτιάξεις μονοπάτια. Καλά το είπε και ο Όμηρος. Τη μοναξιά, την ερημιά και τη γυμνή ελευθερία τη βρίσκω στη στεριά.

Saturday October 20, 2007 – 08:58pm (EEST)

.
….

I see lot of sailors gathered here. Don’t give in, agrimi. Somebody has to keep on the lighthouses on the coasts. ^^’

Sunday October 21, 2007 – 09:12am (PDT)

.
….

Αν αναφέρεσαι σε μένα Yannis η λέξη «κατακτώ» γράφτηκε με την ερωτική έννοια του όρου. Στην θάλασσα δεν δείχνεις την δυναμή σου αλλά τον έρωτά σου. Τα περι «δυνάμεως» ή «μαγκιάς» οποιουδήποτε είδους δεν «περνάνε» στην θάλασσα.

Thursday November 29, 2007 – 09:04am (CET

.
….

Εγώ το «κατακτώ» σου, το κατάλαβα ως «κατακτώ τη γνώση» = μαθαίνω καλά. (Κι ο έρωτας τι είναι άλλωστε; Γνώση δεν είναι, τρομάρα μας;) Ο Yann!s νομίζω μιλούσε γενικά. Απλά ήθελε να εκδηλώσει την ταπεινοσύνη του.

Thursday November 29, 2007 – 01:25pm (EET)

.
….
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: