Μια Φαντασίωση


.
….

κοιτάζοντας μια «Βοσκοπούλα» του Bouguereau. από τη συλλογή φωτό : hashishshaker

Τον περασμένο μήνα η οικοδέσποινα και καλύτερη φίλη μου, η Ελένη, πάλευε με ένα λεύκωμα με βοσκοπούλες του Μπουγκερώ…

The Young Shepherdess by William Bouguereau France 1885 Oil on canvas (2)

The Young Shepherdess by William Bouguereau France 1885 Oil on canvas (3)
The Young Shepherdess by William Bouguereau France 1885 Oil on canvas (1)
The Young Shepherdess by William Bouguereau France 1885 Oil on canvas

Όταν παράταγε το βιβλίο, τύχαινε πάντα να μένει ανοιχτό σ’ αυτή την εικόνα. Επειδή απαγορεύεται αυστηρά να της πειράζω τα βιβλία και τα χαρτιά, κατάντησα να πάθω πλύση εγκεφάλου με αυτήν τη συγκεκριμένη «ακαδημαϊκή» βοσκοπούλα…

The Shepherdess

Το βιβλίο με τον Μπουγκερώ ήταν ανοιχτό όπως πάντα στη συγκεκριμένη σελίδα, όταν τώρα με τις φωτιές η τηλεόραση έτυχε να δείχνει ένα τοπίο της νότιας Εύβοιας. Ήταν από μια περιοχή που είχε καεί πριν αρκετά χρόνια και ξαναφύτρωσε. Εδώ κι εκεί ήταν συστάδες με δέντρα, θύσανοι με θάμνους κι ανάμεσά τους χορτάρι! Ενώ η κάμερα εστίαζε πιο μακριά σε κάτι βουνά με δάση που κάπνιζαν, σε πρώτο πλάνο έβλεπα εγώ (toagrimi) ένα ξαναγεννημένο «παραδοσιακό» βοσκοτόπι! Και δίπλα ακριβώς στην τηλεόραση κιούνταν ο καταραμένος πίνακας του Μπουγκερώ. Είπα «κιούνταν» επίτηδες. Μέσα από το βασικό Κρητικό ένστικτό μου, εξαιτίας του συνδυασμού Μπουγκερώ και Megachannel, πυροδοτήθηκε και ξεπήδησε μια φαντασίωση

Να ‘μουνα, λέει, βοσκοπούλα;

Αληθινή βοσκοπούλα –με κοπάδι, με σκύλο, με τσιγκελωτό ραβδί κι ipod. «Καλή» βοσκοπούλα, «οικο-βόσκισσα». Να περιπλανιέμαι, να διασχίζω ερημιές (μήπως αυτό δεν κάνω και τώρα;), να καθαρίζω τα δάση, να τα προσέχω. Να βρίσκω τα νερά, να τα προσέχω. Να οδηγώ τους χαμένους πεζοπόρους (όλο πιο πολλοί κυκλοφορούν τελευταία –ευτυχώς). Να παραπλανώ τους κυνηγούς. Να ανακαλύπτω τα κρυφά μέρη που πάνε τα φορτηγά και πετάνε μπάζα και σκουπίδια.

The Young Shepherdess by William Bouguereau France 1885 Oil on canvas

Να ρίχνω καρφιά να τους σκάω τα λάστιχα.

Να ‘μουνα βοσκοπούλα στην Ικαρία;

Το σκέφτομαι τώρα που παίζει να μείνουμε μόνιμα στο νησί. Το τυρί και το γάλα πιάνουν καλή τιμή. (Ξέρω να φτιάχνω ένα πιπεράτο τυράκι –τύπου chèvres– άλλο πράγμα.) Κανείς νομίζω δεν θα με παρεξηγήσει, δεν θα με κοροϊδέψει. Ίσα- ίσα που ευχαρίστως –πιστεύω- θα με άφηναν να περνώ από τα χωράφια τους και να τα καθαρίζω με το κοπάδι μου. Στα εγκαταλειμμένα χωράφια, στα έρημα (άχρηστα;) δάση, έτσι θα λιγοστέψει λιγάκι ο κίνδυνος της φωτιάς.

The Young Shepherdess by William Bouguereau France 1885 Oil on canvas (2)

Θα ‘μουνα μια αυτοδημιούργητη, αυτοχρηματοδοτούμενη βοσκοπούλα. Δεν θα κοιμόμουν με κομματάρχες. Δεν θα δεχόμουν καμιά Ευρωπαϊκή επιδότηση. Έτσι κι αλλιώς, χιόνι, βροχή, λιοπύρι, ποδαρόδρομος, άγρια ζώα, μαμούνια, δεν με τρομάζουν. Δεν συγκρίνονται με ένα πρωινό μποτιλιάρισμα στην Πέτρου Ράλλη…

Ωπ! γιατί ξαφνικά μου φαίνεται τόσο εύκολο; Και όμως. Τα έβαλα κάτω και είδα. Χρειάζομαι τουλάχιστον μια 12άδα κατσίκια. Θα έχω τρεις αρχη-γίδες, τη Φυρή, τη Ψαρή και τη Χιόνη. Ο τράγος θα λέγεται Πατερημός. Αν έχω κι άλλον, θα λέγεται Βαρεμένος! Έτσι, μ’ αυτόν τον απλούστατο τρόπο θα γίνω «κεφαλαιοκράτισσα» –θα έχω «κεφάλια» τα οποία θα γεννούν «τόκους»χα χα : ))

Γιατί ξαφνικά να μου φαίνεται τόσο εύκολο;

Έλα μ** στον τόπο σου!
μ π ε ε ε ε…

.

Sunday September 2, 2007

Next post: ΤΟ ΤΖΑΜΠΑ ΠΕΘΑΝΕ!!!

Previous post: Europe -fires actually

.

Comments

(20 total)

Για να καταλάβω τώρα το είδος της φαντασίωσης το άλιεν:
Είσαι να λέμε η βοσκοπούλα που την αγάπησε πολύ το αμούστακο παιδί κι αφού τονε φίλησες στο στόμα του ‘πες μ’ αναστεναγμό ότι για της αγάπης τον καημό είναι μικρός ακόμα;
Ή είναι αυτό το είδος της ειδυλλιακής νοσταλγίας σε πίνακες ακαδημαϊκών ζωγράφων με επιρροές από προραφαηλίτες και βικτωριανούς; Η αθώα παιδίσκη που έχει αυτό το κάτι στο βλέμμα, μεταξύ μην – πλησιάζετε – δαγκώνω – και -να – σκάσετε – αλλά – τις – ευαισθησίες – μου – δεν – τις – εκθέτω;
Προβληματίστηκα πάλι.
Monday September 3, 2007 – 01:18pm (PDT)
Περίμενε αλιεν. Μην τρομάζεις toagrimi. Πρόσεξες ότι δεν είναι highlighted entry; Μην τη τρομάζεις. Σπάνια γράφει δικά της πράγματα. Σίγουρα δεν θα είναι κάτι με ευαισθησίες. Παραπλανητική εισαγωγή για κάτι πολύ πρακτικό μου μυρίζει εδώ.
Tuesday September 4, 2007 – 01:10am (EEST)
Καλά. Αφήνω φαγάκι από μακριά και πάω και κρύβομαι και αναμένω.
Monday September 3, 2007 – 03:21pm (PDT)
@Eleni Alien : μην ανησυχείς …μητέρα
@ΑΚΚ : μην ανησυχείς …πατέρα. Θα είναι κάτι μάλλον πολύ βαρετό, όπως οι πίνακες του Μπουγκερώ.
Tuesday September 4, 2007 – 03:07pm (EEST)
Μπα περαστικό είναι… επειδή σιγά μην της μείνει κουσούρι με τον ακαδημαισμό… !
Τώρα η φαντασίωση μάλλον λόγω του κειμένου -μαγική εικόνα- που ακολουθεί… Να φαντασιωθούμε ως προς το περιεχόμενο του κειμένου ή ως προς τις προθέσεις της βοσκοπούλας του Bouguereau?

Wednesday September 5, 2007 – 11:59pm (CEST)

Κοίτα τι γίνεται! Ακόμα δεν έγραψες τίποτα (κι ούτε ανακοίνωσες) και έχεις τόσα σχόλια από μεγάλα προσώπατα (εμού συμπεριλαμβανομένου, βεβαίως). Καλά το λένε. Οι βοσκοπούλες και τα σχετικά είναι βαθιά μέσα στο συλλογικό ασυνείδητο. Αμέσως κάνει κλικ.
Friday September 7, 2007 – 12:24am (EEST)
Κλικ? Όχι σε μένα. Δεν το περίμενα σου είπα αυτό. Στην αρχή, είπα, «ξεφτίλα». Μετά σκέφτηκα (μεταξή μας) τον Κάιν.
Σοβαρά, πρακτικά, τώρα λέμε, τα δάση όσο κι αν μας φαίνονται ωραία, έχουν τα χάλια τους. «Κρακ-κρουκ» κάνουν τα γέρικα δέντρα με τη ζέστη. Χρειάζονται κόψιμο, άλλα θέλουν καθάρισμα.
Μη ήμαστε δογματικοί με τα κατσίκια. Άμα τα προσέχεις και τα βόσκεις (φιρουλι φιρουλα) κάνουν καλή δουλειά.
Friday September 7, 2007 – 11:22pm (EEST)
Και εγώ μαζί σου!!!Κάπως έτσι το’χω και εγώ το «θέμα» αλλά με laptop αντί για ipod!!!
Saturday September 8, 2007 – 12:49pm (EEST)
Λοιπόν, αγαπητή μέλλουσα «οικο-βόσκισσα» θες να κλείσουμε τη πρώτη σου δουλειά; Έχω δικό μου ένα δάσος 8 στρέμματα κι ένα κτήμα 12 στρέμματα μισό-μισό οικογενειακό. Ξέρεις που είναι. Και τα δυο, καθώς και η περιοχή ανάμεσά τους, θέλουν επειγόντως καθάρισμα «επαγγελματικό». Προς το παρόν για αμοιβή, προσφέρω ένα υπέροχο ηλιοβασίλεμα και μια άγρια βραχοπαραλία πιο κάτω (αυτά φυσικά μπορείς να πάρεις μόνη σου -έτσι το λέω).
Θεέ μου, γιατί κι εμένα ξαφνικά άρχισε να μου φαίνεται εύκολο;
Να ‘σαι καλά. Μου ‘φτιαξες το κέφι.
μπεεε…
Saturday September 8, 2007 – 01:09pm (EEST)
Όπα ένας, πελάτης!
(Γειά σου ρε γαιοκτήμονα…)
Μη ξεχνάς όμως πως είναι μόνο μια φαντασίωση. Κάτι ήθελα να δείξω. Κάποιο μήνυμα να περάσω. Να πω πόσο αποφασισμένη είμαι κάτι να κάνω, κι ας είναι κι αυτό άλλη μια τρελή εφεύρεσή μου, μια αυθαίρετη ιδέα, μια (καταδικαστέα;) μοναχική λύση.
Η φύση είναι τρομακτικό πράγμα. Αργά ή γρήγορα τα δάση, κάθε τι πράσινο στην Ελλάδα θα καεί. Όλη αυτή η βιομάζα θα καθαριστεί μόνη της! Θα γίνει κάρβουνο, πετρέλαιο για μετά εκατομύρια χρόνια.
Σήμερα έβαλα ένα ξερό χόρτο να ακουμπήσει για λίγο στην καυτή εξάτμιση της μηχανής του DT. Πήρε φωτιά!..
Σπίθες, κάψες παντού φυτίλια. Είναι φυσικό. Όμως δεν το αντέχει η ψυχή μου.Δεν θέλω τις γαίες σου, τις βραχοπαραλίες και τα ηλιοβασιλέματα. Έχω δικά μου. Αυτό που θέλω από σένα είναι, ότι κι αν γίνει, να μου φυλάξεις μια θέση στην ιστορία είτε για καλό είτε για κακό. Ιστορικός δεν ήσουνα κι είσαι ακόμα; Φύλαξε μου την υστεροφημία.(Ναι, καλά το καταλάβατε. Έχω μελαγχολήσει βαριά.)
Saturday September 8, 2007 – 11:16pm (EEST)
Αστο διαλο! Εβαλα τα κλαματα. Α:))γαμ:))θτ
Saturday September 8, 2007 – 11:18pm (EEST)
Αφού με κάρφωσες με τον Μπουγκερώ (και καρφώθηκες κι εσύ -καλά να πάθεις να κοιτάς ξένα πράγματα…), θα σε καρφώσω κι εγώ: άσε το μελό (που δεν σου παει) και άνοιξε ΤΩΡΑ τα ντοκουμέντα σου! UN-FAO http://www.fao.org/
Εμενα προσωπικα καθολου δεν θα με χαλαγε να γινοσουν «οικοβόσκισα» χρηματοδοτημενη απο το FAO του ΟΗΕ.
Αντε γιατι με θυμωνει οταν κλαις… Ριξε facts. Pame parapera.
Saturday September 8, 2007 – 02:08pm (PDT)
Αυτή τη στιγμή σκέφτομαι με τόσο πολλή δύναμη που ακούω να γυρίζουν τα σκουριασμένα γρανάζια του μυαλού μου. Ρε διαβόλισες, θέλετε να πείτε ότι ο περιφρονημένος FAO (λέω για τους αναγνώστες, FAO = Food and Agriculture Organization) του περιφρονημένου ΟΗΕ στηρίζει το project «οικοβόσκισες»???
zdoiing και καρα-γκλουπ!
please elaborate…
Sunday September 9, 2007 – 03:28pm (EEST)
Τί να πεις; Πεθαίνει ο παλιός κόσμος σιγά σιγά και μαζί του πεθαίνει και ένα μέρος του εαυτού μας που πρόλαβε να ζήσει μέσα του. Κουράγιο, ίσως κάτι καλό βγει από όλα αυτά.
Sunday September 9, 2007 – 04:49pm (EEST)
‘Αεινταααα! Νάτη! Εκδηλώθηκε. Μπράβο και σ’ ανώτερα! Τις επικροτούμε τέτοιες πρωτοβουλίες!
Συζητήσεως γενομένης για τον Κάιν ποιόνα ή ποιάνα πας να φονεύσεις; Κι επειδή εμένα η φαντασία μου οργιάζει και δεν έχω δει μέχρι στιγμή αδερφό, αλλά μια soulsister αρχίζω και ανησυχώ μπας και οι αναίμακτες προσφορές της αρέσουν στον ύψιστο και μία ωραία πρωία της πάρεις και το κεφάλι.
(Ελένη, πρόσεχε για καλό και για κακό. Γιατί τούτη εδώ κρατάει κι από νησί φονιάδων).
Άγγελε, το νου σου! Εσύ είσαι μυαλωμένος άγγελος.
Sunday September 9, 2007 – 11:41am (PDT)
Η μια Ελένη με μαλώνει. Η άλλη Ελένη με υποψιάζεται. Ο ΑΚΚ με λέει διαβόλισα. Μου ‘ρχεται να κρατήσω μούτρα. Αλλά ευτυχώς υπάρχουν ο Adespotos κι ο Guadalquivir…
Εγώ (toagrimi) (τη μανα μου εχω σφάξει -χάικω, χάικω…) λέω ότι τώρα ο Κάιν (ο βοσκός) κι ο Άβελ (ο γεωργός) πρέπει να ενωθούν. Οι πόλεις έχουν καταστρέψει τον πλανήτη. Όχι όλες, αλλά πάντως οι περισσότερες.
Πράγματι ο FAO υποστηρίζει το σχέδιο μου. Αλλά γι’ αυτό να περίμένετε το επόμενο entry. Μέχρι τότε Θα κρατήσω λίγα μούτρα τελικά.
Sunday September 9, 2007 – 09:52pm (EEST)

Άμα έχεις χρόνο (και αντοχές) διάβασε ένα σχετικό άρθρο εδώ http://www.enet.gr/online/online_text/c=113,dt=09.09.2007,id=71241480

που μιλάει για σχεδόν τα πάντα.

Monday September 10, 2007 – 03:55pm (EEST)

ΟΚ αυτό ακριβώς εννοεί. Μόνο που εμείς το είδαμε, τ’ ακούσαμε, τρομάξαμε, τρέξαμε, έπαθε η καρδιά μας, χάσαμε το πανηγύρι. Τη Νανά και το Θωμά τους κοροϊδεψαν. Ευχαριστούμε Guadaliquivir. Ένα παρόμοιο άρθρο έχει βαλει to agrimi σε link στο προηγουμενο entry. Όμως για τους φιλόλογους που αγαπούν τα όμορφα γραμμενα, αντιγράφω την αρχή τουτουνού του άρθρου: «Αν πιστέψουμε τους δασολόγους, για τους οποίους το δάσος είναι ένας ενιαίος ζωντανός οργανισμός, έρχεται πάντοτε, περιοδικά, μια στιγμή κατά την οποία η συσσώρευση της ενέργειας υπερβαίνει ένα κρίσιμο όριο και η βλάστηση μετατρέπεται σε βιολογική πυριτιδαποθήκη. Η ενέργεια εκρήγνυται. Με δεδομένο τον νόμο που ρυθμίζει μια τέτοια διακύμανση, καταλαβαίνουμε ότι, ειδικώς για τις παρθένες περιοχές, το σημείο Ω ως προς την έκλυση της ενέργειας, βιολογικά νομοτελειακό, προαναγγέλλεται με μιαν υποψία επικείμενου ξεσπάσματος που κυκλοφορεί στον αέρα όλο και πιο απειλητική. Κλαδιά και θάμνοι, φύλλα και καρποί, τα απειράριθμα εύφλεκτα στοιχεία του λαβύρινθου της φύσης, συντονίζονται με το άγχος της αντίστροφης μέτρησης…»

Monday September 10, 2007 – 01:13pm (PDT)

>>:))>-*-<((:<<

«Αχ να’ μουνα…»
Τι όμορφο entry. Τρίτη 28 Απριλίου 2009, δυο χρόνια μετά και είναι σαν τώρα.

Tuesday April 28, 2009 – 01:29pm (EEST)

.
….

3 Σχόλια »

  1. […] as a self deportee in a windy and cold Ikaria and I am looking through Eleni’s art books as I have done before. I found “THE GREEK SLAVE” by Jean-Léon Gérôme. The genre is neoclassicism, […]

    Αρέσει σε 4 άτομα

  2. Angelos Ka said

    Και ιδού, από τον σπουδαίο Άλαν Σάβορυ (διάλεξη στο TED) η βιοκλιματική δικαίωση σου ως βοσκοπούλα! και η «unthinkable» όμως τόσο παραδοσιακή και προφανής λύση για το πρόβλημα της ερημοποίησης.

    Πάντα καλές οι πρακτικές σου, αγρίμι! Όπως τα έλεγες: Επιστροφή στη βοσκή με βοσκό!

    Αρέσει σε 4 άτομα

    • Τι ξεχασιάρης που είσαι;

      A successful experiment.

      Αυτά τα έχω ανακαλύψει εγώ πολύ πριν τον Σάβορυ και το είχες αναγνωρίσει!
      Λες να επιδοτηθώ για τα 4 ρίφια μου; 😉

      Αρέσει σε 4 άτομα

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Σχολιάστε

